Tilmeld Leverandørservice
-Klik her

Hobro Olie prishistorik pr. 18. december 2018

Alle priser er pr. 1000 liter

Fyringsolie Standard [Mere info]

kr. 6.405,74 eksl. moms og afgifter
kr. 8.866,74 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.083,43 inkl. afgifter og moms

Historik

Fyringsolie Extra HQ [Mere info]

kr. 6.555,74 eksl. moms og afgifter
kr. 9.016,74 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.270,93 inkl. afgifter og moms

Historik

Landbrugsdiesel Farvet [Mere info]

kr. 6.053,99 eksl. moms og afgifter
kr. 9.247,99 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.559,99 inkl. afgifter og moms

Historik

Landbrugsdiesel farvet HQ med tilsat Bell adjektiv [Mere info]

kr. 6.168,99 eksl. moms og afgifter
kr. 9.362,99 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.703,74 inkl. afgifter og moms

Historik

Entreprenørdiesel [Mere info]

kr. 5.788,51 eksl. moms og afgifter
kr. 8.982,51 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.228,14 inkl. afgifter og moms

Historik

Transportdiesel Bio (B7) [Mere info]

kr. 5.719,32 eksl. moms og afgifter
kr. 8.867,32 inkl. afgifter eksl. moms
kr. 11.084,15 inkl. afgifter og moms

Historik

Diesel & Fyringsolie Viborg, Nibe, Bjerringbro

På denne side kan du læse lidt praktisk info omkring vores forskellige olie- og dieseltyper, som vi tilbyder vores kunder i Viborg, Nibe, Bjerringbro og andre nærliggende byer.

1. Fyringsolie Standard

Fyringsolie Standard anbefales til de nye kondenserende kedler. Denne fyringsolie er frostsikret til -20 grader hele året, har et svovlindhold på 50 ppm og et tilsat farvestof. Fyringsolie Standard må ikke bruges som motorbrændstof.

2. Fyringsolie Extra HQ

Fyringsolie Extra HQ anbefales til kedler, der er mere end 5-6 år gamle. Ligesom Fyringsolie Standard, er også Fyringsolie Extra HQ frostsikret til -20 grader hele året, har et svovlindhold på 50 ppm og må absolut ikke bruges til motorbrændstof.

I Fyringsolie Extra HQ er der tilsat et adjektiv, som gør den til en meget effektiv fyringsolie, som også har rensende egenskaber. Grundolien er den samme som i Fyringsolie Standard, men det tilsatte adjektiv gør, at olien holder kedel, dyse og brænder ren for sod.

Fordi det hele forbliver så rent, opnår man flere fordele:

  • Udnyttelsen af olien er højere
  • En besparelse på 3-7 %
  • Risikoen for uønsket fyrstop reduceres væsentligt
  • Viskositeten (oliens flydeevne) ved lave temperaturer er bedre

Prisen for Fyringsolie Extra HQ er en anelse dyrere end Fyringsolie Standard, men udgiften hentes hjem igen ved besparelsen i forbrændingen. Dertil kommer de andre fordele som ren forbrænding og nedsat risiko for uønsket fyrstop.

3. Entreprenørdiesel

Entreprenørdiesel har et svovlindhold på kun 10 ppm. Derudover er der tilsat et dieseladjektiv, som smører cylindervæggene for at reducere slitage af stempler og cylindervægge. Dette har samtidig en rensende effekt af dyserne, hvilket giver en optimal ydelse af motorkraften.

Frostsikring er delt i tre tidsintervaller:

  • Fra 1. april til 30. september: -12°C
  • Fra 1. oktober til 30. november: -18°C
  • Fra 1. december til 31. marts: -24°C

Entrepenørdiesel må kun bruges til "off-road". Det vil sige til materiale, der ikke benyttes på offentlige veje.
Lystbåde må bruge entrepenørdiesel uden bio, og det anbefales. Se beskrivelse under transportdiesel bio (B7).

4. Landbrugsdiesel farvet

Landsbrugsdiesel farvet har de samme egenskaber som entreprenørdiesel: Et svovlindhold på kun 10 ppm samt et tilsat dieseladjektiv, som smører cylindervæggene for at reducere slitage af stempler og cylindervægge. Dette har samtidig en rensende effekt af dyserne, hvilket giver en optimal ydelse af motorkraften.

Frostsikring er delt i tre tidsintervaller:

  • Fra 1. april til 30. september: -12°C
  • Fra 1. oktober til 30. november: -18°C
  • Fra 1. december til 31. marts: -24°C

Landbrugs Diesel farvet må ikke benyttes i biler, der er indregistreret til at køre på offentlige veje og bruges derfor hovedsageligt til landbrug.

5. Transportdiesel Bio (B7)

Fra 1. juni 2011 skal alt materiel, der benytter offentlige veje, samt jernbane benytte transportdiesel bio (B7). "B7" fortæller, at der blandet 7% biokomponenter i. Det er et produkt, som er mere følsomt over for kondensvand, lys og høje temperaturer.

Det er vigtigt, at tankens bund suges med jævne mellemrum og mindst en gang om året. Den bør også stå et sted, hvor temperaturen er så konstant som muligt og ikke i direkte sollys, da olien kan begynde at oxydere.

Alle tanke, som er blevet leveret fra Hobro Olie til dieselbrug siden 1. februar, er leveret med bundhane, så det er nemt at dræne for eventuel kondensvand. Vandet vil altid lægge sig på bunden, da det er tungere end olien. Da hanen er monteret på det laveste punkt på tanken, er det let at aftappe 2-5 liter for at kontrollere. Det er vigtigt at få alt kondensvandet ud, da biodiesel er letmodtageligt overfor dieselpest, og de bakterier kan kun trives, hvis der olie, vand og luft. Det er også letmodtageligt, da der er blandet biokomponenter i. Pest er mikroorganismer, der begynder at nedbryde olien, og de affaldsstoffer, de udleder, er dieselpest, som udarter sig til en blanding mellem smørefedt og tjære: Sort og lidt klæbrig. Det lukker filtret og sætter sig indvendigt i tanken, og det er næsten ikke til at få bugt med, andet end med et giftstof, som iblandes olien og så en bundsugning af tanken. Så forebyggelse er meget vigtig.

Besøgsstatistik: 4 online - 213 i dag - 422 denne uge - 3304 denne måned - 6674 i år

 
Hobro Olie v. Ivan Damborg - Tlf. 9851 2080 - Ivan 4054 7498